De tweede week is begonnen! - Reisverslag uit Inverness, Verenigde Staten van Sophie & Ilja - WaarBenJij.nu De tweede week is begonnen! - Reisverslag uit Inverness, Verenigde Staten van Sophie & Ilja - WaarBenJij.nu

De tweede week is begonnen!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie & Ilja

20 Januari 2015 | Verenigde Staten, Inverness

Monday the 20th of January: een dag met héél veel zon en veel vrije tijd waarop we heerlijk in de zon hebben gezeten. Met water en appels, want we waren nogal out of food. Gelukkig heeft Jim ons meegenomen richting de Walmart om weer inkopen te doen. We leefden de afgelopen twee dagen op water en (een paar sneetjes) brood. Letterlijk. Gelukkig hebben we nu weer genoeg in huis voor zo'n 1\5 week!
Ik zit te schrijven en Ilja is aan het bakken. Een taart, warempel. Sue is morgen jarig en we gaan haar verrassen met een versierde stal en een taart! We hebben ook een cd voor haar gekocht, hopen dat ze het wat vindt! Ach, it's the thought that counts, right?
We begonnen de dag vandaag met de gebruikelijke routine van opstaan, eten (droge cornflakes, de melk was al 3 dagen op), omkleden en de paarden voeren! We deden ze vervolgens naar buiten en begonnen aan de stallen. Sue informeerde ons vervolgens over de rit die vandaag gereden zou worden. "Two people, a man and woman. They both ranked themselves as intermediate." Aha, intermediate dus. Ja ja, dat zijn dus echt geen gevorderde ruiters. Het betekent eigenlijk altijd dat de mensen beginnelingen zijn. Ze kruisen op de website 'gevorderd' aan, omdat ze gewoon vaak veel willen draven en galoperen. Heel jammer, want daardoor zadelen wij de verkeerde paarden voor de verkeerde ruiters op. Anyways, Dallas, Lil Joe (not so lil' at all) en Gemmy waren opgezadeld. Van Sue mochten wij ook mee, maar we besloten om wat foto's van de andere paarden te maken. Nadat Sue en de gasten weer terug waren, en wij de paarden weer verzorgd hadden, lieten wij ons in het gras zakken en zouden een paar uur lang niet van ons plek komen.

Gisteren hebben Ilja en ik 2 ritten gereden. Éen samen met Sue en twee andere gasten, en éen met z'n tweeën! Die laatste was een primeur, we waren nog nooit zelf het bos in gegaan. Nou ja, in Nederland wel, om te wandelen. Helaas liep dat uit tot verdwalen, dus persoonlijk was ik niet zo heel optimistisch over dat alleen erop uit gaan (Sorry mam, ik weet dat ik heb gezegd dat we de route al kenden, love you). Ilja daarentegen zag het rooskleurig in; "Nee joh, we maken gewoon een fotootje van de plattegrond! Komt helemaal goed!" Nou goed, wij Lil Joe en Poncho opzadelen. De grootste en de kleinste van de 10 paarden op stal, het moet er vast grappig uitgezien hebben. Verbazingwekkend genoeg hebben we vrijwel zonder enkele moeite de weg terug gevonden (met dank aan Poncho, die gewoon de route helemaal uit z'n hoofd wist)! Wij waren heelhuids weer terug op stal, en de paarden ook. We gaven ze te eten en we called it a day.

Eergister, op 18 januari, zijn we, na de gebruikelijke routine met de paarden, samen met Sue en Jim naar een echte Amerikaanse rodeo geweest! Lakeland Rodeo om precies te zijn. Het was volgens Sue geen grote rodeo, maar het was de enige die zo'n beetje in de buurt lag. Op anderhalf uur rijden ligt het Lakeland centre. Een grote arena, waar voor de gelegenheid een bak aangelegd was. Voordat we aankwamen in Lakeland hebben we eerst met z'n vieren nog in een diner avondgegeten. Heel leuk om dit eens te zien. Veel en veelste behulpzame waitresses: "Is everything okay? Can I get you something else? We have a daily special, a cheesecake with peaches and-" "No, thanks. We're fine" Jim onderbrak het meisje voor ze zelfs maar uitgesproken was. Dat viel mij het meest op. In Nederland zijn mensen al onbeleefd tegen bediendes, maar hier in Florida vond ik het helemaal onbeschoft. Anyways, terug naar de rodeo. Ook dit vind ik persoonlijk allemaal way too overrated. Dat gedoe met het volkslied en alle staten die voorbij kwamen.. Het was mij allemaal overbodig. Toch heel gaaf om te zien hoe dapper de cowboys zijn om op bokkende stieren te stappen. Ze vlogen er eigenlijk allemaal meteen af, en werden ook gelijk bijna allemaal half vertrapt door de stieren(leuk hoor...), maar toch vond ik dat ze allemaal lef hadden!Ilja zegt dat ze het wel een gave ervaring vond, alleen vond ze die kleine arme kalfjes die de cowboys moesten vangen en vastbinden maar sneu. I totally agree with that. We kwamen die avond om 1 uur weer aan op de farm. Totaal uitgekakt, omdat de mutsen normaal voor 10 uur al in bed liggen. En we konden de volgende ochtend gewoon weer heerlijk voeren, stallen mesten, en mee op een rit.

De dagen voor al dit hebben we geverfd en nog eens geverfd. De hele stal hebben we van buiten geolied, en van binnen geverfd! We zijn nog lang niet klaar, maar het begin is gemaakt! Verder hebben we alle zadels geolied, zo'n 18 zadels. Ilja vond het fantastisch! Ha, nee, ik overdrijf, maar erg vond ze het niet. Ik wel, ik klaagde de hele dag door, maakt mij het uit. Je bent maar éen keer jong! (geen idee waar dat op sloeg, ik ben moe.)

Zo, dit was het weer. De dagen voor de rodeo hebben we eigenlijk niks nieuws meegemaakt. Het weer is hier absoluut fantastisch. Heerlijk om de sneeuw thuis niet te zien vallen! Wij wachten geduldig op de taart (die inmiddels als muffins in de oven zitten omdat we natuurlijk geen bakvorm hebben), die al heerlijk begint te ruiken. Wij duiken straks gauw ons bed in voor een nieuwe dag! Hugs and kisses, Ilja en Sophie

• 20 Januari 2015 - 20:54

Robert-Jan:

Prachtig verslag weer, dames! Leuk dat jullie nu ook kennis maken met de soms totaal andere cultuur in de Verenigde Staten ten opzichte van het kleine Nederland. Dank ook voor de foto's. Have fun, girls!

• 20 Januari 2015 - 22:28

Henriëtte:

Volkslied meegelald met de hand op het hart? Ennuh... Hoe is het nu met die meneer van de vierde foto? Heb 'm op school laten zien. "Da's niet echt hoor mevrouw, die foto is getruct.." Yeah, right...! Geniet van het weer, de paarden en de vrijheid! Hugs and kisses!

• 20 Januari 2015 - 22:29

Henriëtte:

En Sooph.... Ik kon zelfs per WhatsApp merken dat je de waarheid ietsje verdraaide ;-). Don't bother! xx

• 23 Januari 2015 - 20:08

Annemarie:

Dat klinkt serieus, die hot-tub was dus echt nodig? Heerlijk mooi avontuur!